18.3.10

Kul uppdrag...

En disig och grå vårdag, som gjort för att sitta inne vid datorn och arbeta i lugn och ro utan att få dåligt samvete.

Blev ombedd av Niklas skolfröken att komma till skolan och inspirera eleverna till "att presentera inför grupp". Kul uppdrag tycker jag!

Passar på att damma av mina egna kunskaper i vardags retorik, konsten att ge och ta kretik och skriver ner trick och knep som jag hoppas eleverna kan dra nytta av när framöver är dags för dem att förbereder och framför sina egna presentationer i klassen. Samtidigt förenar jag nytta med nöje inför min föreläsning "Halländska på Ryska äventyr" som jag ska hålla för Knäreds föreläsnings förening i nästa vecka. Skadar inte att ser över strukturen och sovra i mitt eget material då och då för det finns alltid rum för förbättring!

Retorik.com har en härlig snabbkurs i presentationsteknink. Klicka här om du vill ta en titt på den!

Bjuder på några bilder av kastanjekvistarna som jag satte i vatten i förra veckan. Med rätt förutsättningar går de från knopp till vackra kastanjeblad och förvandlingen är enormt vacker att följa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar