8.3.10

Vårteckensutmaningen del 2

Det har verkligen varit en solig och vacker vecka med försmak på våren i Halland. Nätterna kalla men dagarna fyllda av ljus och massor av fågelsång! Vi har städat av uteplatsen och ställt fram utomhusmöblerna och intagit vår första eftermiddagsfika i solen :) Det mest påtagliga tecknet på att våren börjar fatta sitt grepp om Vessigebro är dock de små "öronen" på björnbärsbuskarna och snödropparna tittar fram i rabbatten. När de väl tittat fram så brukar det gå fort.

I början av veckan tog jag en sväng runt Veneberget, snön täcker fortfarande fälten och kullarna men i de små "dalgångarna" bildas "bäckar" av tövatten - otroligt vackert!

8 kommentarer:

  1. Vad underbart det låter! Nästan så man blir sugen på en tur till Vessige. Borta hos oss i Ätran skulle snödropparna få vara 30-40 cm höga om de skulle nå upp ovanför snön, så vi får nog vänta en liten stund till på deras ankomst. Men snart!

    SvaraRadera
  2. Härliga vårtecken - även om vintern har haft övertaget denna veckan...men solen har varit skön när den har visat sig!
    Ha en underbar vecka!
    Kramen.

    SvaraRadera
  3. Att björnbäret har vaknat, är ju ett riktigt vårtecken, härligt. Hälsn från Blekinge!/Merja

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vilken intressant blogg och vilket intressant liv du har och har haft. Jag skall läsa mer sedan.
    Vilka vackra bilder! Så ni har det så hyggligt vårlikt i Halland. Bra, då kommer den nog, våren!
    Agneta

    SvaraRadera
  5. Det är så skönt när det är på gång.. man riktigt hör hur det knäpper i knoppar och grenar.. härligt

    SvaraRadera
  6. Att städa av uteplatsen ja det är ett sant vårtecken, jag blir lite städ sugen när jag läser de. Så nu vet jag vad jag skall göra till helgen – städa uteplatsen.
    Ha en trevlig vecka
    Fia

    SvaraRadera
  7. Städa är ett bra vårtecken. Jag gjorde det samma fast i växthuset.
    Ha det gott
    annika

    SvaraRadera
  8. Vilken underbar vårvinterbild - och snödroppar...vilken lycka! Ha det gott!

    SvaraRadera