6.5.10

Nytt från potatishinkarna...


Potatisplantorna den 6 maj 2010

Blev lite orolig för potatisarna i hinkarna denna morgon då jag till min fasa såg att det varit frost och det sagts mig att blasten inte tycker om frost...Men de ser ju ut att må bra. Natten innan hade jag lagt en filt över hinkarna men det gör jag inte om för "kattuslingen" hade bäddat ner sig i den ena hinken och plattat till blasten.

För bara 14 dagar sedan satte jag potatisarna (av den tidiga sorten "Rocket") i hinkar och de har verkligen fått en rivstart.

Fredag den 30 april fick de flytta ut från badrummet där de i 7 dygn gottat sig med golvvärme. Kunde konstatera att det gick för fort (det är ett experiment i år) och blev rädd att jag höll på att förstöra årets skörd med nypotatis till midsommar.

Hinkarna flyttar ut den 30 april 2010

Nysatt potatis 23 april

Sättpotatisarna agerade "påskpynt" runt den 1:a april

1 kommentar:

  1. Badrumsgolvet? var det det jag skulle ha gjort.. du ser ut å få dina midsommarpotatisar :)

    SvaraRadera