29.6.10

Mycke på "G"...


Just nu händer det mycket i trädgården. Björnbären Thornless Evergreen blommar inte än men det gör mina Rubus "Tayberry" ovan desto mer. Det är en hybrid dvs. korsning mellan hallon och björnbär och det blir stora avlånga bär i mängder.

Mina Amreikanska blåbär blir både många och stora i år. Det trodde jag inte i våras efter den långa och hårda vintern, men fel hade jag till min och barnens stora glädje!

Jordgubbarna är gröna än men både de röda och vita smultronen äter vi flitigt av varje dag.

Och nu är all ny potatis skördad och vi satte faktiskt ett par nya hinkar med hopp om en sen skörd lagom till kräftskivan :)

Nu väntar vi på sommarhallonen och våra egna köksprimörer (morötter, sallad, rödbetor mm) ska växa och frodas. Vad är bättre än en solvarm, spröd morot som man kan "rulla ren" i morgondaggen och äta sprudlande färsk?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar