30.6.10

Ti'pi...men tji fick vi :)

Det började som en spontan manöver, vi skulle ha tjejkväll och sova i Indian Ti'pin på ängen i Kullaberg. Tre mammor och tre små tjejer, sovsäckar, filtar, grilla och mys...

Brisen blev svalare och molnen hopade sig i horisonten. Mysigt med åska tänkte vi (jag). Ungarna kurade ihop sig i slänten och tittade på skådespelet...Det var verkligen första parkett, som mest såg vi 8 blixtar på en och samma gång.

Sedan kom dropparna och de blev fler och större. Vi kurade i köket en stund men tog mod till oss och flyttade ut i tältet.


Tjejerna tyckte att det regnade på dem men vi mammor tyckte "sov nu ungar". - Men det regnar mycket på mig mamma! Hela min arm är våt....Snabbcheck, och ohhh yes, blött var det! Det lät verkligen dripp dropp på sovsäckarna och på 15 min hade det blivit ganska vått i Ti'pin. Repen i toppen ska normalt leda vattnet och elden i mitten gör att eventuellt regn hinner dunsta men vi eldade ju inte....Av erfarenheten blir man vis!

Hur våt blir man på 15 min * en natt? Beslut taget, vid halv tolv gick flytten in i "yoga och meditationssalen" på Andrum.

Vi bildade stjärna, höll varandra i händerna och ett par sånger och mycket fniss senare sov vi alla sex sött. Vilken härlig tjejkväll, den måste vi snart göra om - i Ti'pin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar