5.9.10

Garderobsstädning...

Det fina bridsommarvädret till trots har jag fortsatt garderobsstädningen. Det gäller att vara tuff mot sig själv och våga vägra nostalgi så det gäller att "smida medans järnet är varmt".

Idag hittade jag bland mycket annat 3 klänningar som jag bar när jag drev min restaurang Valhall. Tyckte att stilen med material och färg passade in i vikingastilen men sedan dess har de varit med om ett par flyttar och blivit hängande låååångt in i en garderob.

De är i utmärkt skick, gjorda i underbart naturmaterial med fina detaljer. Alla tre är av det Österrikiska märket Giesswein, i storlek 42 och kostade skjortan en gång i tiden.

Lika bra att erkänna för mig själv att jag aldrig någonsin kommer att använda dessa klänningar igen så jag kan lika väl städa ut dem. Jag vet en person som jag tror skulle passa utmärkt i dessa klänningar men om inte så vet jag inte om jag ska skänka dem till klädinsamling eller lägga ut dem på blocket...

Vet bara att jag måste bli bättre på att släppa taget om nostalgiska prylar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar