30.9.10

Positiva dagen...


Idag var det positiva dagen! Morgonen bjöd på solsken, morgondis och frost så jag klädde mig varmt och tog med kameran på en härligt uppfriskande morgonpromenad! Vilka vackra färger och vilket sagolikt lanskap!
Det blev en riktigt bra dag som avslutades med en riktigt bra föreläsning på Storan i Falkenberg. Egentligen borde alla dagar vara positiva eller rättare sagt inställningen till varje dag vara positiv.
Man ska inte underskatta tankens kraft. Det man lägger fokus/tyngdpunkt på blir oftast viktigt vilket bidrar till att man börjar flytta kraften i den riktning där man har just fokus. Tänker du positivt tex. jag kan skapa ett eget företag eller jag kan åka skridskor så ökar chanserna att du kommer att lyckas.
Tänker du motsatsen dvs negativa tankar så som; jag trivs inte på jobbet, jag kan inte åka skridskor, jag kommer aldrig att hitta mannen i mitt liv. Tja, då minskar förmodligen också chanserna att du lyckas!
Så, tänk positiva tankar och börja dagen med fokus på allt som är bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar