10.9.10

Stel som en pinne...

Oh nej, det är inte jag på bilden (om det ändå vore så väl)! Det är min yoga instruktör Ann :) I går tog jag nämligen ett nytt steg mot mitt nya liv och började yoga för nybörjare på Andrum.

Ända sedan jag blev mamma för sju år sedan har jag satt barn och familj i första rummet och mig själv och mitt välbefinnande längst bak men det är ju ohållbart i längden.

Lovade mig själv att ta bättre hand om mig och avsätta egen tid för tystnad, återhämtning, njutning och välbefinnande Så, för två veckor sedan provade jag meditation och det tänker jag fortsätta med. Yoga var fantastiskt, men jag var (som förväntat) stel som en pinne och det knakade i kotorna! Men min slutsats är att yoga passar mig och mitt syfte att bygga upp muskelaturen och återfå spänsten igen.

MEN, det var tufft! Även de till synes enklaste övningar fick mig att darra av utmattning...Längtar redan efter nästa pass :)


Var rädda om er och se till att avsätta tid för egenvår!

1 kommentar:

  1. Jag har min egentid i svampskogen, då blir det både Yoga och meditation, mantrat är svaaaamp, svaaaamp, svaaaamp!

    SvaraRadera