21.10.10

Sprakande höst i Vildmarksbyn...

Helgen som gick bjöd på fantastiskt vackert höstväder och vi fick tid över för en familjeutflykt och grillning i Hölsebökes egen vildmarksby.

Jag hittade ju helt nyligen och i ösregn denna lugna och natursköna plats och lovade mig själv ett snart återbesök.

Leif tog som vanligt på sig rollen som eld...och slog sig ner på en filt vid eldstaden. När han suttit där en stund sa han " just nu känner jag inget större behov av att arbeta i morgon" och det är väl så vistelse i naturen påverkar oss. Vi blir lugna, harmoniska och trygga.

Dottern Moa hade med sig vännen Gustav och de hade fullt upp med att upptäcka allt och att bygga "fågelbon" av kvistar och bark...

Själv gick jag på upptäcksfärd med min kamera och passade på att fånga naturen klädd i sin höstskrud innan allt det vackra fallit till marken. Ca 600 bilder blev det och här är ett litet axplock av dem.
Hölseböke Naturhälsogård ligger mitt i den halländska skogen längs med väg 150 mellan Falkenberg och Torup.

Här finns några få charmiga stugor för övernattning, grillkåta, bastustuga vid sjön, flotte, flera vackra naturstigar och vandringsleder, grillplatser och ett HälsoSpa med behandlingar och naturmedicin eller komplementär medicin som det numera även heter.
Vill du veta mer tycker jag du ska besöka deras fina hemsida www.holseboke.nu

1 kommentar:

  1. Åh,så fantstiskt härligt det låter och dina bilder är ljuvliga. Måsta genast ta en närmare titt på hur man skulle kunna få till ett besök på Hölseböke.

    SvaraRadera