8.10.10

Vilken utflykt...

Ännu en skylt vid vägkanten som jag passerat ett oräknat antal gånger, alltid med kommentaren att "älskling, dit vill jag en dag" och idag vad det dagen med stort D. Svängde av höger på väg 150 mot Hölseböke Naturhälsogård. En grusväg som slingrade sig hit och dit, upp och ner, över en fantastiskt vacker bro med "hoppande" vatten!


Kom så fram (trodde jag) till Hölseböke Naturhälsogård men det var det inte men dock en del av dem...Den så kallade "Bara Vara" punkten mitt i skogen. Det var då jag plockade fram mobilen men täckningen var så där....

Klev ut i regnet och funderade på vilken stig jag skulle ta???? Som den gamla scoutledare jag är valde jag portalen...En slingrande skogsstig, mossa. träd i höstskrud, guldböcker, och ett stilla strilande höstregn...Vattenpölar, svampar....

också kom jag runt ett krön och då skymtade en stuga bakom träden. Så otroligt vackert!!!

Varför har jag inte följt mitt hjärta och tagit den här stigen tidigare??? Bara att få vara i den här sagolika miljön, så vackert, så nu! Det jag fångades mest av var hur otroligt mossrikt platsen var. Mossa trivs här och har och får lov att finnas....

En grillstuga, jag kikar in och kan nästan känna doften, lukten och värmen av en sprakande eld. Hade nästan betalt vad som helst för att krypa in och kura undan regnet en stund men fick nöjja mig med att kika in och drömma mig bort en stund.


Ser mig själv och familj med vänner här en dag, grilla, bada näck i sjön och vedeldad bastu = helt i min smak!

Verkligheten kom i kapp mig, ett avtalat möte och en skopa måsten fick mig att ovilligt vakna upp och dyblöt men motvilligt vandra stigen tillbaka för att påbörja turen tillbaka till verkligheten i Vessigebro. Men, platsen har fått en speciell plats i mitt hjärta. Hit kommer jag snart igen. Kanske nästa lediga helg med min familj eller när jag ska ha tjejträff med ungdomsvänner i november....

Grattis Inger på Hölseböke Naturhälsogård för ett lyckat och fantastiskt koncept!!!!!
Nyfiken, läs mer på deras hemsida som jag hittade här;
Hölseböke Naturhälsogår www,holseboke.se och de har spa, behandlinagr och gruppaktiviter också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar