3.11.10

Överraskning...

Om ett par timmar ska jag hämta min ungdomsvän Gittan på centralstationen i Falkenberg. Vi har inte träffats på 1,5 år och jag längtar. Vi har så mycket att prata om...

Vi träffades i tonåren och har upplevt så mycket tillsammans. Gittan var även med och stöttade mig genom förlossningen av min dotter Moa och det var Gittans som fick den stora äran att klippa navelsträngen den natten för drygt 7 år sedan :)

För att vi ska få lugn och ro och verkligen kunna prata och umgås ostört så tänker jag överraska Gittan ordentligt. Jag har utan hennes vetskap bokat in oss på Stilla Rum Spa strax utanför Vessigebro. Gittan använder varken Facebook eller läser bloggar så jag riskerar inte att förstöra överraskningen när jag nu "läcker" här på bloggen.

Vi ska äta och dricka gott, njuta vars en spabehandling och prata till framåt småtimmarna framför den öppna spisen innan vi kryper till kojs. Detta är något jag velat göra ända sedan jag "snubblade" över Stilla Rums lilla vackra broschyr tidigt i våras. Egentligen var det tänkt att Leif och jag skulle unna oss en barnfri stund och vårda vår relation men det får bli vid ett senare tillfälle i höst eller vinter.

Nu räknar jag timmar och längtar, vill se Gittans reaktion när turen från tåget inte leder hem till oss utan till detta lilla underbara lantliga spa!

1 kommentar: