27.11.10

Pyssel och glögg...


Om man nu ändå ska pyssla, pynta och städa så kan man ju försöka ha det lite roligt och mysigt under tiden!
Någon gång om året behövs det ju faktiskt städas lite extra och någon gång om året kanske gardinerna behövs tvättas, så varför inte lagom till advent? så resonerar jag när jag kryper på vinden, klättrar på bord och bänkar...
Pyssel är kul om man inte känner sig stressad eller tvingad. I går gjorde jag en liten ljuslykta som ska pryda entrén och sprida lite ljus i mörkret. Tog en gammal lykta, en julros, lite vitmossa och en batteridriven ljusslinga och "vo a la" så vart det klart!
Idag blir det myskläder, lite go musik på och något gott i glaset. Ja, för när resten av julgardinerna är strukna och på plats ska jag belöna mig själv med glögg och pepparkakor och i år ska jag på rekommendation av en vän testa Dufenkrooks Orginal och den kan tydligen med fördel spetsad med lite extra cognac.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar