4.11.10

Vilket lyx...

Har just återvänt hem efter ett dygns lyx med min väninna Gittan som jag överraskade med att bjuda iväg till Stilla Rum Spa igår.

Vi njöt av härlig räk- & hummer soppa, välgörande ört- & algbad, massage och ansiktsmassage. Extra lyxigt med uppvärmd massagebänk (har jag aldrig varit med om tidigare)!
Iklädda härliga badrockar och raggsockor slappade vi sedan med vars ett glas rött vin och massor av lime vatten i vars en vilstol under duntäcken framför den öppna spisen i relaxrummet. Musiken stängde vi av för att istället lyssna på vinden som ven och regnet som piskade mot rutorna. Vi konstaterade att hösten måste vara den optimala tiden att njuta som vi gjorde.
Uret hade passerat en bra bit över midnatt när vi förnöjsamt kröp ner i de underbart sköna sängarna och slocknade bums.

Jag var uppe med tuppen, pigg som en mört och satte på kaffe och fixade med mysfaktorn = mängder av stearinljus och skön meditationsmusik innan Gittan kom nedför trappan och strax efter 8 kom dottern Moa på besök. Hon hakade på och åt dagens 2:a frukost med oss innan hon kröp ner i ett härligt örtbad...
Det blev en lång höstpromenad för att visa Gittan runt i trakterna av Vessigebro innan vi körde henne till tågstationen i Falkenerg för återfärd hem till Halmstad.

Just nu känner jag mig bara så harmoniskt nöjd, slapp och lycklig. Det blir inte många knopar gjorda. Tror faktiskt jag tänder i öppna spisen och kryper upp i soffan med en filt...

1 kommentar:

  1. Att Ni haft det fantastisk förstår jag, men nu till det väsentliga (för mig i alla fall;D)- är det inte en underbar lammfäll som ligger där vackert slängt över stolen? Kram

    SvaraRadera