15.2.11

Näringslivsklimat på agendan...

Som tämligen nyetablerad egenföretagare här i Falkenberg och Halland (tja, Sverige också för den delen) har jag lovat mig själv att bli bättre på att nätverka, träffa andra företagare och följa med i vad som händer.

Glad i hågen och sprudlande av entusiasm gick jag ut hårt i förra veckan och deltog i två events. Först deltog jag som en av mycket få, tom oförskämt få företagare på ett kvällsmöte som Svenskt Näringsliv bjudit in till där politiker, tjänstemän och företagare skulle föra en dialog om Falkenbergs näringsklimat!

Jag höll på att vända i dörren och smita med svansen mellan benen då jag såg idel kända profiler och inte en enda företagare jag kände men jag bet i det sura äpplet och slog mig ner i salen, Det var ett mycket moget, bra och uppskattat beslut. Lärde, om än ytligt känna några av profilerna och jag fick möjlighet att både presentera mig själv, mitt företag Anna Åxman Marknadsföring och berätta lite vad jag tycker och tänker.

Två dagar senare deltog jag på en näringslivsfrukost i konferenssalenGeKås i Ullared. Den gången kände jag igen fler av ansiktena, många av de jag träffat under onsdagskvällen och ingen mindre än Gun-Marie Stenström (den nya ordföranden i kommunfullmäktige) slog sig ner jämte mig då vi haft en längre konversation om mina år i Ryssland tidigare i veckan.
VD på GeKås, Boris Lennerhov var hur rolig som helst när han på sitt mycket underhållande sätt berättade om alla framtidsplaner för GeKås. Näringslivschef Chatarina Rydberg Lilja och stadsbyggnadschef Inge Emanuelsson pratade kommunal planering kring till exempel näringsliv och den nya översiktsplanen för kommunen. Otroligt så mycket som är på gång de kommande åren! Men det var även en fördel att reka lokalen och tekniken inför min egen föreläsning där den 15 april då jag ska prata på temat sociala medier och nya former av marknadsföring.

Jag är mycket nöjd med min rivstart på mitt nya minglande, nätverkande och engagemang!

1 kommentar: