16.2.11

Ny bekantskap


Man växer genom möten. Idag liksom många andra dagar tog Moa och jag en tur i omgivningarna efter skola och fritids för att spana efter vilt eller andra djur. Moa ville prompt hälsa på den svarta Adennern som vi så ofta kelat med. Idag fick vi sällskap av adennerns "matte", ett bekant ansikte tänkte jag...Hmmm, måste placera henne...och DÅ kom jag på det. Jag hade träffat och pratat med henne under fredagens näringslivs frukost i Ullared! Hon satt till vänster om mig och det lite smått lustiga är att jag då uppfattade henne som lite "stroppig", fin i kanten och förmer än oss vanliga dödliga MEN i dag var hon hur go, varm och pratglad som helst! Kanske hon kände sig obekväm i miljön och situationen i fredags men på hemmaplan var hon sig själv? I vilket fall som helst ser jag fram emot nästa möte.

Birgitta Olow heter hon och är kvinnan bakom Åhs Fårfarm. Vi har promenerat och cyklat förbi där hur många gånger som helst men "bar" träffat fåren, kossorna och hästen. Numera är fårfarmen avvecklad men Birgitta berättade att hon har en gårdsbutik som säljer lamm- och fårskinnsprodukter. Så, så fort jag kom hem var jag ju "tvungen" att ta en titt på hennes hemsida. Här kan ni se en del av hennes fina saker http://www.ahsfarfarm.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar