16.2.12

Rivstart...

Äter du frukost varje dag? Jag slarvar jämt med det...Jag tillhör gruppen som kan vara utan mat och dryck hela dagen utan att tänka på det. En riktig slarver är jag...

Min viktminskning kryper sakta sakta nedåt även denna vecka. Vet att jag behöver motion och förbränna mer för att stimulera viktnedgången ännu mer. Längtar efter snöfria skogsstigar och raska powerwalks på elljusspåret.

Idag ska jag iväg på uppdrag mest hela dagen. Först besöka en kund i Halmstad för att senare dra ner till Laholm och föreläsa hela eftermiddagen. Lär inte vara hemma förrän tidigast 19.30 i kväll. Vet att de serverar fika i form av smörgåsar och frukt där men se smörgås ska jag ju inte äta.

Därför frukosterade jag ordentligt idag med stekt ägg och bacon följt av två ordentliga smoothies på Turkisk yoghurt och blandade bär. Det både sätter igång förbränningen och mättar.. Tar med en blandning av nötter, russin och och gojibär som jag kan ha som energisnacks och hoppas jag klarar dagen. Ska bara komma ihåg att dricka rikligt med vatten också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar