17.2.12

Samvetet & skulden - vann inte i kväll :)

Denna morgon LOVADE jag familjen att JAG skulle hämta Moa på fritids... Har inte varit duktig på det i år, jobbar övertid, övertid, övertid. Men idag LOVADE jag. "Snuttan, jag lovar att mamma hämtar dig idag". Så trött att jag knappt orkade köra hem i från Halmstad och somnade nästan på E6an. Kom fram till fritids 23 minuter försenad, 17.23...Lite förvånad att pedagogen inte ringt som de brukar när jag är sen. Moa var som vanligt på fredagar, sista barnet kvar och hon spelade Uno med fröken...En klump i magen av att vara dålig förälder. Ingen rök utan eld....Har vi satt dem till världen ska vi ta hand om dem. Och jag, JAG!!! som valde bort karriären i Ryssland för att flytta hem och ut till lugnet på landet för att "bara var"... Hmmmm, ågre!

Höll på att somna vid bordet medan Moa och fröken spela klart Uno och då ringer Leif för att kolla om det var han som skulle hämta på fritids...Hur sjukt är det? Han är så van vid att jag inte håller tider, att jag bara "måste göra klart" att han tar för givet att när vi inte är hemma i tid så var det han som skulle rycka in och styra upp allt...

Hemma, 17.50. Trött. Beställa pizza, åka och handla lite, hämta pizzor, hem...Brasan sprakar, lime vatten, ett glas rött och ...NEPP! Familjen åt pizza, jag åt varm Briost med nötmix och honung. Faktum är att det går trögt utan motion, men vikten går stadigt nedåt. Ca 1 kg/vecka och det är många veckor kvar till sommaren vilket gör att mitt mål är inom räckhåll. Inte orimligt alls bara jag har lite disciplin och börjar motionera (sen) hi hi hi

1 kommentar:

  1. Du duger Anna! Kanonmamma och Inte fabian har jag gått ner 6kg....barnen älskar dig! Alla KAN INTE hämta kl15! Kram

    SvaraRadera