1.3.11

Made that call...

Idag gjorde jag det, det där telefonsamtalet som jag så länge gått och lurat på. Jag ringde en kollega i branchen vars produkter jag själv provat och tycker är väldigt bra.

Om en kollega nu är väldigt bra på något så borde man väl kunna utveckla ett samarbete på ett eller annat sätt. Sagt och gjort, idag ringde jag upp Staffan Lind på företaget Editerat. Vi är sedan en tid tillbaka vänner på Facebook och vi är fans till varandras företagssidor och lyfter fram och hejjar på varandra där (Editerats fan sida hittar ni här). Och med en redan etablerad kontakt på facebook så kändes nästa steg lättare att ta.

Resultatet blev en timmes konversation om sociala medier, marknadsföring och hemsidor. Staffan arbetar sedan 25 år tillbaka med marknadsföring och håller sig hela tiden upp to date med det senaste via utbildningar i USA. Jag har själv gått Editerats onlinekurser i social media (facebook, twitter, linkedin, blogg mm) och tycker att materialet är mycket pedagogiskt och bra.

Jag skulle därför vilja samarbeta och kunna erbjuda hans kursmaterial till mina kunder och under mina föreläsningar och kurser i socila media. Jag tror att samtalet idag kommer att leda till ett framtida samarbete och i så fall är jag ännu ett steg på vägen att uppfylla en av mina drömmar.

Har du gjort något vågat idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar