1.3.11

Tid...

Hör allt fler i min omgivning som liksom jag upplever det som om tiden går fortare och att man (jag) inte hinner med allt man (jag) önskar. Är det så att tiden går fortare nu än för 20 år sedan? Eller kan det vara så att under en period i livet när man arbetar, har familj och barn, är aktiv i nätverk och föreningar mm helt enkelt har samma mängd tid men fler tidsbanditer?

Jag menar, när jag var 20 hade jag inte många måsten och inte så mycket ansvar heller. Jag kunde i stort sätt göra vad jag ville efter jobbet. Jag hade en liten lägenhet som jag bodde ensam i och som gick fort att städa. Ju mindre tid jag tillbringade där ju mindre blev det att städa! Jag hade bara min tvätt att ta hand om och behövde bara handla och laga mat till mig själv. Inte behövde jag hjälpa någon med läxor, inte heller hade jag några skol- eller föreningsmöten att gå på. Tror bestämt att det var färre räkningar, försäkringar och abonnemang att betala och hålla reda på med :)

Har funderat en hel del på det och jag tror och hoppas att det är det senare alternativet för då borde jag i rimlighetens namn få MER tid över på äldre dar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar