2.3.10

Ju fler ju roligare...

I går startade Viveka på Humlebacken årets vårteckensutmaning och redan första dagen var det 100 deltagare från vårt avlånga land, vilken underbart härligt initiativ! Jag hakar med glädje på! Den går ut på att vi varje måndag visar hur långt våren har kommit i det landskap där vi bor. Vill du veta mer så klicka på hennes lilla symbol med liljekonvaljerna i sidomenyn uppe till höger.

Idag känns allting vår, ljuset, ljuden, humöret och det till och med doftar vår! Den där pirriga och lyckliga vårkänslan har äntligen infunnit sig med allt det för med sig. Mest arbete och kostnader tycker "gubben" men underbart och roligt tycker jag. Man vill börja på nytt, nya ljusa gardiner, måla om, nytt sänglinne, nya växter, nya krukor, fröer ja till och med kroppen vill börja på nytt så jag har kommit igång med min reningskur för kropp och själ.

Och nya vårgardiner inhandlades idag och medans jag lagade mustig soppa på röda linser överraskade min älskade "gubbe" mig med att stryka och hänga vårgardiner. Om det är ett vårtecken eller ett ömhetstecken vet jag ej men vilken underbar man jag har! Någon mer än jag som ser vad som är "fel" med mina nya vårgardiner?

Jo, min älskling som bara ville väl hade hängt gardinerna upp och ner i alla 3 fönsterna :) Gulligt va!

2 kommentarer:

  1. Kul att du också är med i vårteckensutmaningen! :)Man får räkna med lite "charmiga fel" när killarna hjälper till i inredningen, har upplevt ett par sådana själv :)

    SvaraRadera
  2. Så härligt det låter, att allt känns vår:)

    SvaraRadera