3.8.11

Pärlemormoln eller?

Ja, det verkar faktiskt så! Efter ännu ett underbart kvällsdopp på en av våra många vackra sandstränder här i Halland (Långasand den här gången) tvärbromsade jag mitt på den smala grusvägen och blockerade trafiken som kom i motsatt riktning för att fånga den här för mig ovanliga kvällshimlen. Har aldrig sett dess like så la upp bilden på facebook och frågade runt. Pärlemorhimmel föreslog en dam och när jag googlede på det och såg bilderna så vågar jag nästan påstå att det faktiskt är så. MEN, enligt smhi och alla möjliga andra källor så ska dessa ovanliga fenomen främst uppstå i norr. Men i övrigt verkar det kunna stämma, att de uppstår vid skymning när solen ligger under horisonten mm

Har fotat en hel del himlar och molnformationer i sommar så kanske blir ett "molntema" här framöver :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar