13.8.11

Läckert!


Visst är det läckert, mitt nya tenntrådsarmband (tenntråd på äkta renskinn och knapp av horn) som min duktiga vän Anna WintherÅkerholmen Design & Butik har gjort. Även min älskade Leif har beställt ett armband som igår blir klart så det blir eventuellt en tur mot Ullared i morgon. Anna har en liten gårdsbutik strax utanför Källsjö. En helt underbar liten butik, jag ville ha nästan ALLT jag såg, hemmagjorda sylter, vackra tavlor, presentartiklar, marmelader, vackra korgar som hon själv flätat av ekologiskt odlad pil som de själv odlar på Åkerholmen. Även färden dit är vacker, slingrande små vägar genom lövskog och förbi sjöar. Ett utmärkt utflyktsmål om man tex letar present och vill ge bort något unikt och handgjort! Kika gärna in på hennes hemsida om du vill veta mer www.akerholmen.com

1 kommentar:

  1. Du dyker upp här i min vänlista..och vad ser jag, ett så snyggt armband!! Min syster är silversmed, och jag har gått många kurser i silversmide..det är otroligt kul..att göra smycken..skulle jag vilja ägna mig åt, mera, liksom keramik och måla...får lov att skaffa mig mer tid för det..Lyckans din vän som har en butik och kan ägna sig åt detta..kramis Karina

    SvaraRadera