9.8.13

Grön morgondrink med babyspenat

Min vän Britt på Falkenbergs Friskvård bjöd mig en dag på denna smarriga energidrink. Både mättande, god & en riktig "pick me up:er". Vill du testa så gör du så här:

För 2 pers
2-3 skalade och hackade äpplen
1 påse babyspenat eller ett par "nävar hemodlad spenat"
1-2 dl vatten beroende på vilken konsistens man föredrar
1 pressad citron (kan ta två om man gillar det lite syrligare)
riven färsk ingefära efter smak. 

Jag provar mig själv fram just nu..Idag tog jag extra mycket ingefära, ca 3 kubik cm & det var gott det med. Kör ner allt i en mixer och servera. Föredrar du den kall så låt den stå ett tag i kylskåpet men rör då om innan du serverar den.

Drick och njut!
En sådan här drink räcker många gånger som frukost eller mellanmål. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar