9.1.12

Snackis om jordskalv...

En stor knall följt av muller och golvet som vibrerade fick mig att hoppade högt i TV soffan strax efter 18-tiden i går kväll. Min sambo Leif sprang fram till fönsterna för att kika ut och våra fyra katter försvann snabbare än blixten.

Jag trodde först att det var torktumlaren ovanpå tvättmaskinen som hoppat ner på betonggolvet men mullret och vibrationerna slutade nästan lika plötsligt som det börjat också blev det bara tyst...Vad var det???

Slängde ut min upplevelse på Facebook och undrade om någon mer märkt av det och snart visade det sig att både grannar runt om i Vessigebro och vänner både i Falkenberg och Halmstad också hade hört eller både hört och känt det samma.

Strax där efter fick vi via Hallands Nyheter bekräftat våra misstankar, ett mindre jordskalv som mätte strax över 2 på richterskalan. Sedan tog det inte lång stund innan en trevlig journalist från HN ringde för att höra hur vi hade upplevt det hela. Deras artikel och jordskalvet i Halland kan läsas här.

Nyheten spred sig fort, snart hade GP skrivit några rader om det, Aftonbladet lika så och kl 21.30 ringde en lite mer påstridig journalist från Kvällsposten. "Ni kan väl inte sova en sådan här otäck kväll?" - Jo, det kan vi. Vi är inte det minsta rädd tyckte jag. -"Men lite rädda är ni väll? och något kanske gick sönder?" - Nä, inget gick sönder och vi är inte bekymrade. Det har hänt förr och kommer att hända igen. Hon ville dock att vi tog och skickade in bilder...Kändes så där, hade det skakat så att fönster gått sönder eller glas hoppat ur vitrinskåpen hade det väl varit en sak men det här lilla?

Och som inte det var nog så ringde även Svt4 idag och ville komma till oss för att göra ett litet "hemma hos" reportage. Jag drog mig blygsamt tillbaka. Inget märkvärdigt med skalvet tycker jag men en riktig "snackis" enligt Svt4...

Då är det väl allt nyhetstorka, kanske det enda som är torrt efter allt detta regnande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar