28.11.09

Julen har kommit till Gits Gård

Idag ringde vännen Git Spång som driver Gits Gård strax utanför Falkenberg. Git hade panik för i kväll har de första julbordsgästerna men de hade helt glömt att informera om julborden på sin hemsida och inga julbilder hade hon heller...Sagt och gjort, jag skull ändå till Thuressons gårdsbutik i Glommen för att inhandla entrecote till middagen så tog familjen och kameran med mig och svängde förbi Gits Gård. Git kom in på gården just som vi klev ur bilen, hon hade varit och inhandlar fler tomtar och dekorationer...Git har en stor passion för tomtar...
Och strax var Git på Språng, "jag älskar tomat" , wups "tomtar" skulle det ju vara, så är det, sa Git som hon pyntade och dekotrerade i restaurangen. Jag tog några bilder men kunde dessvärre inte stanna tills maten kom fram. Dock tillräckligt länge för att Gits kock David skulle bjuda på en härlig lunch, pasta med räkor och marulk. Stort TACK David, det smakade mums mums!
Den är charmiga tomten fastnade jag för, den är lite som hämtad ur en sagovärd.
Just som det var dags för oss att åka vidare fick jag den här idén, att fotografera julbordet från "kocken Davids perspektiv" dvs genom matluckan! Så, jag har lovat Git att komma tillbaka i morgon söndag för att ta den här bilden några minuter innan gästerna kommer kl 15. Det blir lite som före och efter.
Den här fina trädkojjan har Gits man Viggo byggt klart lagom till julbordssässongen så att även de yngre gästerna som den här lille killen, ska känna sig välkomna till Gits Gård och ha sin egen lilla vrå att gå till...
Är han inte gullig, man smälter ju! Och den här gången var det inte jag utan Git och Viggos dotter Anna Spång som höll i kameran och fångade den här lilla munspelaren! Vilken fantastiskt fin bild du tog!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar