28.11.09

Mossa och pyssel...

Dottern Moa och jag gav oss ut i skogen för att plocka mossa till diverse ljusdekorationer, korgar och inte minst till Moas tomtelandskap. Tro det eller ej men jag är lite pysslig och jag har gått floristkurser för många år sedan. Dags att "damma av" kunskaperna för jag ville göra en korg till grannfrun Gun som tack för att hon snällt ställer upp och passar Moa då och då. Korgen hittade jag på Överskottsbolaget, växter lite här och där och en massa fint pyssel på Gödastorps Grönt.

Men först var det alltså dags att plocka mossan, otroligt så många olika sorters mossa det finns för att inte tala om hur många kryp där bor...och de får man som bonushusdjur, som om de vi redan har inte räcker till!


Sedan var det bara att ta över TV rummet och sätta igång. Vad tyckes? Inte så illa av någon som inte har pysslat med växter och grönt på minst 15 år! Men så har jag fantastiska bloggvänner så som "I mitt gröna hjärta" som inspirerar mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar