6.12.09

En tomt(e) två tomt(er)...

Vackert va? Tänk att få vakna till den här underbara vyn varje morgon och det kanske vi kan en dag för jultomten kom tidigt till oss i år!

Vi är nog smått galna min "gubbe" Leif och jag för i bilen på väg till Spenshult i onsdags så slog vi till och köpte de här två underbara tomterna! 2845 kvm vackert belägna på en platå med utsikt över det böljande Halländska landskapet. Jag är så barnsligt lycklig, lycklig, lycklig!!! Vi har länge gått och titta på "Till Salu" skyltarna och besökt platsen på dygnets alla timmar för att känna av energin och det bara kändes så rätt! Vi var båda överens om att om vi missat den här chansen hade vi grämt oss resten av livet. Så, vi har säkrat marken och blivit med tomter!

Tomterna ligger i utkanten av Vessigebro, bara en knapp kilometer från där vi bor och jag kör den här vägen till arbetet varje dag. Nedanför tomten flyter "lill ån" som rinner ut i Ätran och i bakgrunden skymtar ek kullen med "vårt" vitsipps ställe. På fälten ser jag dagligen rådjur och här har jag allt som oftast stött på både älg, hjort och vildsvin. Förra vintern höll jag mer eller mindre på att "glida" in i en älg med bilen just här!

Förmodligen är det, det galnaste vi någonsin gjort och i en tid som är mer än oviss. Leif ligger i skrivandets stund nyopererad på Spenshult med ny höftled och har en lång rehabilliteringsperiod framför sig. Och själv står jag i startgroparna för att så smått dra igång min egna firma. Timingen och ekonomin kunde ha varit bättre men man lever bara en gång!

Vi har en drömm, att en dag få bygga ett miljöhus här. Ett hus som vi kan åldras is och där vi i lugn och ro kan få njuta av naturen, den makalösa utsikten och alla djurupplevelserna. Naturen påverkar oss mer än vad vi tror, det är en källa till inspiration, till insikt och sinnesro och jag tror på den. Men, det lär nog ta ett par år innan vi får ork att ta tag i det projektet. Under tiden kan vi bara glädjas åt vetskapen att detta stycke mark nu är vår och att vi kanske en dag får bygga och bo just här... Det är lycka i Halland det...

4 kommentarer:

  1. Oh,så fina tomter ni köpt! Det kommer bli en underbar plats att så sig till ro på. / Kram på dig

    SvaraRadera
  2. 1000 tack Gunnel! Man måste ha drömmar, vad vore väl livet annars men det vet ju du :) Tillbaka kram

    SvaraRadera
  3. Anna, du slutar aldrig att förvåna mig! Häftigt att ni vågar, det är klart att man ska ha drömmar och jättekul om ni förverkligar dem!
    ha det gott, hälsa Leif
    Kram jenny

    SvaraRadera
  4. Å grattis grattis till köpet.....
    Kram...

    SvaraRadera