30.12.09

Summering och förväntan...

Så går den här, årets sista vardag mot sitt slut! Nyårsmaten är inhandlad, champagnen på kylning och jag känner mig ganska harmonisk och smått förväntansfull. I morgon kväll ska vi sätta oss till bords och summera året som har gått. Det blev ett annorlunda men ganska lyckat år ändå!

Mina arbetsuppgifter och arbetstider på hotellet har förändrats men jag fick behålla min anställning till skillnad från många andra detta år och jag har blivit många erfarenheter rikare! Jag hittade, tack vare min arbetskamrat Jenny till bloggens värld. Tack Jenny! Moa har börjat i skolan och Niklas fått sitt livs första skriftliga betyg.

Min älskade Leif fick efter tre långa års väntan sin efterlängtade nya höftled i Titan. Tack alla ni underbara på Spenshult, ni var helt fantastiska! I måndags tog de bort stygnen och om ett par veckor är det dags för honom att sätta igång med sjukgymnastiken. Det kan bara bli bättre!
I morgon ska jag först jobba och hälsa flera hundra nyårsfirande gäster välkomna till hotellet och sedan ska jag hem och duka upp till vår egen nyårsfest. Enligt Rysk sägen så blir det kommande året en spegling av hur man möter det nya året. Således borde 2010 bli ett år med mycket arbete och glatt umgänge med vänner och familj eller? Vi får väl se...

Solen skiner från en klarblå himmel så nu ska vi klä oss varmt och gå på årets sista långpromenad i det vackra vinterlandskapet.

1 kommentar:

  1. Tack själv Anna för ett roligt år även om vi inte har fått jobba ihop så mycket som innan så är det skönt att ha dig där. Har stora förväntningar på 2010 och alla nya idéer som jag är övertygad om att både du och jag kommer
    att förverkliga...
    Vi ses nästa år!
    Kram jenny

    SvaraRadera