10.12.09

Tid för kärlek och omtanke...

Bara 13 dagar kvar till jul och så många måsten...Förra julen tillbringade hela familjen i ett vinterparadis med massor av snö. Vi hade hyrt en mysig stuga och tagit med oss några tomtar, mängder av levande ljus och lite julmat. Jag har nog aldrig upplevt en mer harmonisk jul och så mycke kvalitetstid med barnen som då. Vi hade så mycket tid att bara vara och umgås och vi svetsades samman som familj. Det var verkligen julfrid!

Vi hade gärna gjort det samma i år, men min älskade man Leif har äntligen kommit hem från sjukhuset efter sin höftledsoperation och nu väntar en lång tid av rehabilitering. Så, i år blir det till att fira julen på hemmaplan. Men, vi har tagit lärdom av förra året och tänker inte stressa sönder tiden fram till jul. Fönsterna måste inte vara putsade och lite spindelväv i hörnen kan vara ganska charmigt. Julstämning mäts väl inte i antalet tomtar och rätter på julbordet heller, det blir ju jul ändå! Nä, i år vill jag bara göra sådant som jag och familjen tycker är kul och låta det få ta sin tid. Baka lussebullar med barnen, ta en extra lång promenad och mysa och gosa så mycket det bara går. Den här julen vill jag ha tid för kärlek och omtanke!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar