28.1.10

Medryckande är ett bra betyg

Dagens föreläsning för Enslövs PRO drog fullt hus och gick riktigt bra. Citerar en av de många som efter föreläsningen kom fram till mig för att tacka "Medryckande - som om man själv var där och upplevde allt du gjort". Ordföranden frågade om hon fick tipsa andra föreningar om mig och det får hon gärna! Några ville att jag skulle fortsätta och berätta en timme till, vilket verkligen glädjer mig. Kanske jag framöver ska erbjuda 2 olika upplägg av föreläsningen "Halländska på Ryska äventyr", en på 60 minuter och en på 90 minuter...Faktum är att jag inte alltid haft lika lätt för att underhålla och prata inför publik. Tog tjuren vid hornen för ett par år sedan och gick ett par olika retorik kurser och nu älskar jag att föreläsa och dela med mig av mitt liv och upplevelser under de 13 år jag bodde i
St. Petersburg - Ryssalnd.

Men, idag var jag trots detta lite nervös, för min livskamrat Leif följde med som tekniskt support (mest för att han ville komma ut och träffa människor) och det var första gången Leif skulle se och höra mig föreläsa. Lustigt hur en sådan sak kan göra en nervös, borde ha gjort mig trygg kan man tycka. Men allt gick som på räls, jag lockade till många skratt och efteråt red jag länge på en underbara våg av energi.


Nu ser jag fram emot nästa föredrag för Okome Föreläsarförening den 11 februari!

4 kommentarer:

  1. Grattis Anna !! Jag visste att du skulle fixa det. Så roligt att din idé som vi pratade om på retorik kursen nu blivit verklighet. Lycka till i framtiden och jag skall försöka komma till Okome den 11/2. Kram Gunnel

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Gunnel, det vore en ära att se dig i publiken under mitt föredrag i Okome den 11.

    Hoppas vi ses där! Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Heja Anna. Jag viste att Du är en hejjare på att hålla föredrag! Vi får snart planera en föreläsning på Gits Gård.
    Stor kram från Git

    SvaraRadera