3.1.10

På mammas gata...

Njuter av lata dagar och idag gick färden söderut, till barndomshemmet och mamma Nita på Sandslättsvägen i Halmstad. Efter en underbart god söndagsmiddag i härligt sällskap var en promenad längsmed havet precis vad vi behövde!

Om det är något jag saknar från mina barndomskvarter så är det just de spontana vandringarna vid havet. Jag har lekt coh vuxit upp här och kan nästan var enda sten och tuva... Det är såååå vackert!
Havet vid Vitabandet (viken heter så) hade hunnit börja frysa och en klar dag som denna ser man Hallandsåsen och Båstad på andra sidan bukten. vi kom lagom i tid för att se solen gå ned i Kattegatt. Vilket skådespel och vilka färger!
Som tur var hade vi packat med pulkan och gissa om det blev åka av! Vår dotter Moa han hejdlöst roligt när hon åkte både i sanddynerna, på isen och i skogen vid Jansaudden. Har några lediga dagar kvar så vi får se vad det blir för äventyr i morgon...
Avslutar med en liten nostalgisk barndomsbild på mig och min bror vid samma stradkant för en ca 40 år seda...

1 kommentar:

  1. WOW, så vackert! Vilken syn!
    Jag diggar verkligen din baddräkt! Urgullig!

    SvaraRadera