29.1.10

Nu finns jag på riktigt!

Nu är nästan allt klart för min enskilda firma Anna Åxman för idag kom brevet jag väntat på med registreringsbeviset från Bolagvekret. Firmanamn: Anna Åxman, Verksamhet: Konsultation för marknadsföring och marknadskommunikation, men föredrag och föreläsningar kommer också att vara en del av mina tjänster.

Skatteverket var något snabbare för min F-skattesedel fick jag redan i förra veckan...Lagar och regler vad det gäller redovisning, fakturor, moms, skatter mm i Sverige är inte min starka sida så har anmält mig till skatteverkets kurs för nya företag i nästa vecka. Ska bli mycket spännande!


Funderade länge både på företagsnamn och logga men sa till slut till mig själv, "keep it simple stupid", varför vränga in och ut på mig själv? när jag kan ta den enkla vägen. Så firmanamnet blev kort och gott mitt eget namn dvs Anna Åxman och jag valde en logga med mina båda mina initialer A Å. Enkelt, praktiskt och symbolisera både det ena och det andra beroende på hur man vill tolka det.

Nästa "att göra" är att få klart min hemsida och alla kontaktuppgifter men hur är det nu man säger, "skomakarens barn går alltid i trasiga skor"! Jag måste ta mig i kragen och prioritera om lite...men bara kanske :)

3 kommentarer:

  1. Grattis vad kul! Du vet att jag gillar din logga. Å, nu längtar jag också efter att komma igång med mitt företag. Efter tisdag ska jag fylla i alla jobbiga formulär...
    Ses!
    Jenny

    SvaraRadera
  2. Å vad spännande! Grattis.....
    Jättefin logga Anna Åxman!

    SvaraRadera
  3. Grattis tjejen & välkommen i gänget! Kom över på en fika eller ännu bättre, ta med dig familjen och kom på kickoff för dit företag hos oss på Gits Gård så firar vi tillsammans. Hjärtligt välkomna!

    Kram/Git

    SvaraRadera