27.1.10

Föreläsning - Halländska på Ryska äventyr


Ibland händer fantastiska saker när man minst anar det, flyt i den kosmiska energin kanske. En kulen dag i november fick jag ett oväntat samtal från en Martin Odd på Hallands Bildningsförbund. Någon hade tipsat honom om mig, han googlade lite och fick fram Hallands Nyheteters sommarartikel om mig och reportaget i Året Runt från i höstas.

Hallands bildningsförbund undrade om jag ville ställa upp med min Rysslands föreläsning och vara med i deras kattalog med Halländska föreläsare under 2010 och föreläsa om mina 13 yrkesår och strapader i Ryssland! Och gissa om jag ville! Kattalogen kom ut i början av december och nu har bokningarna börjat rulla in.

Så den här förmiddagen har jag tillbringat med att finslipa min föreläsning "Halländska på Ryska äventyr" och mitt bildspel för i morgon är det dags för årets första föreläsning och den går av stapeln i Åler! I februari blir det föreläsning i Okome och i mars både i Knäred och Varbergs Stadsteater.

Tack Martin Odd och Hallands Bildningsförbund för det dät samtalet, det har öppnat dörrar och nya möjligheter för mig!

3 kommentarer:

  1. Lycka till i morgon i Åled! Det hade varit kul att höra dig någongång, och vem vet, kanske på Hotel Tylösand...
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Det här fixar du gallant, önskar jag kunde höra dig idag men kanske i Varberg den 30 mars. Lycka till!

    Kram Ann

    SvaraRadera
  3. Lycka till idag Anna! Du kanske kan hålla föredrag hos oss på Gits Gård någon gång? Tror säkert det finns många Falkenbergare och Hallänningar som vill höra dig, vem vet du drar kanske fullt hus på Logen.

    Stor kram Git

    SvaraRadera