14.1.10

Som "för hjort"...

Ögonblicket gör bilden. Varför lär jag mig inte av mina misstag? Jag har lovat mig själv att aldrig lämna kameran hemma och ändå gjorde jag just det igår och då stod flocken om ca 20 dovhjortar och posserade i gryningsljuset på det snöklädda fältet bara 30 meter från vägen. Vilken bild kunde det inte ha blivit!

Vi har ett par hjortflockar runt Vessigebro och jag har ganska bra koll på var de brukar hålla hus beroende på väder och vind. Stack till samma plats vid samma tidpunkt idag och gissa vad? Jo de var där och det var solen också men, just då kom en jätte lastbil och skrämde dem ca 3 meter in i snårskogen...Vilken flopp, de är där, så nära men ändå inte. De har rackarns bra kamouflage.

Ta en titt på bilderna nedan och försök räkna hur många hjortar du ser...Och de står bara 3 meter från vägen. Tänkvärt när man är ute och kör eller hur!
Den praktfulla hanen med sina enorma horn låg först i skogsbrynet och gottade sig i solen men även han vände rumpan till. Suck, turen var som förgjord. Men trösten är att de finns kvar där så det gäller att alltid ha kameran med mig så är säkert turen på min sida någon gång.

1 kommentar:

  1. Hej, tack för lånet av er parkering idag. Vart är detta stråket med hjortarna? Du måste visa mig mer av vessige tror jag, mkt jag inte vet ännu märker jag. Hur har du lagt till Google translation?
    Kram...

    SvaraRadera