22.1.10

Toa a la Afrika...

Vad gör man med en liten gästtoalett med svart toalettporslin och gult kakel från 60-talet som inte ens katten vill använda längre? Till saken hör att sonen är lite känslig för förändringar och budgeten är begränsad. En utmaning jag inte kunde motstå och så föddes idén om ett alldeles eget litet Afrika här i Vessigebro!

Det fula klinkergolvet kläddes med laminat i mörk träimitation. Sedan målade jag de gula kaklet lejon beige innan jag för hand målade de lite drygt 700 leopardfläckarna...Snacka hängivenhet och tålamod! Men visst ser det "leopardigt ut"?

Sedan fick jag damma av några av mina gamla souvenirer från mina resor i Afrika och köpa en massa härliga vykort med djurmotiv på av Evangelos i kiosken på hotellet också vips blev det lite mer ombonat och mysigt.
På HM hittade jag passande handdukar med leopard och zebra mönster på.
Simsalabim så var det klart! Prislapp? För lite drygt 2000 kr fick vi en annorlunda och ganska mysig gästtoalett. Barnen visar stolt "lilla Afrika" för sina kompisar, katten har fått flytta lådan ner i källaren och vi behöver inte längre köa till badrummet på övervåningen :) Bara en liten detalj som jag ej har fått förverkliga (ännu) och det är trädrapperiet "a la Afrika stil" i stället för dörr. Där tröt familjens tålamod. Hmmm, tålamod är en dygd så vi får väl se hur det blir med det...

2 kommentarer:

  1. Vilket tålamod du visar med alla dom prickarna, men resultatet verkar ju vara mödan värt, badet låter ju jättetufft. Jag har bad från 70-talet med orange porslin och grönt golv, vad gör man med det?? Dina leopardmotiv kanske??
    Önskar dig en trevlig helg :)

    SvaraRadera
  2. Du är lika kreativ som vanligt Anna, grymt!
    Jenny

    SvaraRadera