17.2.10

Akupunktur eller åderlåtning?

I går skrev jag om hur jag bekantat mig med alternativ medicin i form av osteopati på Andrum i Vessigebro, helt underbar behandling som jag varmt rekommenderar men det jag några timmar senare helt mot min vilja fick uppleva vill jag inte rekommendera till någon.

Hade just nattat dottern och skulle i skumrasket ta ett steg bakåt, då lät det läskigt kras och en fruktansvärd brännande, stickande pulserade smärta for genom hälen och hela högra foten. Jag hoppade skrikande runt i mörkret på ett ben, fumlade efter ljusknappen och fattade ingen ting! Moa tände sänglampan och tittade förskräckt på mig...

Ett häftstift satt med hela sitt stift inkilat mitt i hälen. Själv fick jag inte ut det men Moa med sina små fingrar lyckades få bort det det och då kom blodet. Dropp, dropp, dropp över sovrumsgolv, hallen och hela vägen in i badrummet. Leif som hört tummultet kom haltandes och som den jägare han är följde han spåret och kom mig till undsättning.

Moa var mer än skamsen, hjälpte mig att tvättade rent såret och pysslade om mig. Hon hade "städat bort" teckningar från väggen och "kanske" glömt häftstiften på golvet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar