4.2.10

Fick mig en känga...

Den ovanligt långa, vita och kalla vintersäsongen har frestat på vintergarderoben för vår yngsta som hellre kanar på magen nerför de snö och isklädda backarna än sitter i puklan. Den sista droppen var skaren i förra veckan, där sprack overallen rakt över de tunnslitna knäna...Vintern håller Halland i ett hårt grepp och inte ser det ut att släppa på ett bra tag, så fick ge mig ut på jakt efter nya vinterkläder och overall skulle det vara. Inte byxa och jacka, overall, bara overall och helst med djurmotiv på! Lätt som en plätt eller hur!

Letade i hela Falkenberg efter någon form av overall i storlek 140. Alla verkar tycka att overall är "ute" så fort man nått storlek 128, och är man dessutom på jakt efter ytterkläder i februari månad får man ha tur om man hittar något som passar över huvud taget. Åkte från den ena affären till den andra men inte en overall i storlek 140 i sikte. Det fick bli icke djurmönstrade skidbyxor och jacka, ny mössa och ett par sköna kängor. Jag bävade för mötet med vår "tonårstjej" i en 6-årings kropp. Och mycket riktigt, jag fick mig en ordentlig känga vid hemkomsten. Men, efter en dags lek i snön så fick jag höra - Mamma, det är de bästa vinterkläderna jag någonsin haft. Ljuv musik i mina öron, vilken lycka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar