2.2.10

Vädret till trots...

Snön vräker ner från himmelen och och det verkar aldrig ta slut. Snö och is så långt ögat kan nå, när hade vi någonsin en sådan här vinter i Halland sist? Pitoreskt, vackert och kul för barnen att vara på landet dit snösvängen knappast hittar, men svettigt värre för mig! Allt har ett pris = summan är konstant (som alltid). I dag började och slutade jag dagen med "snö gympa", skottat gångar, uppfart mm...Drivor så långt ögat kan nå...På radion och vägverkets hemsida har man gått ut med varningar och bett alla att inte ge sig ut med bil i onödan.

I kväll var det dags för kursen för nyblivna företagare på Skatteverket i Halmstad. Lekte ett tag med tanken på att ställa in men skam den som ger sig. Jag trotsade vädrets makter och slirade och sladdade mig hela vägen ner till Halmstad på dubbla den normala tiden. Och, det var mödan värt flera gånger om för kursen var otroligt givande om än utmattande för en "icke ekonom" som jag! Klockan har just passerat 23.30 och jag har skakat snön ur håret efter att ha skottat uppfarten en 3:e gång idag...Snögympa var toppen, men ölen som belöning nästan bättre! Nu kommer jag att sova sött. Natti, natti gott folk!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar