27.2.10

Pappersloppa...

Vad gör man en februaridag när det regnar, slaskar och bara är grått? Jo, hoppar 15 gånger på ett ben, sjunger, pussar xxx.....Viker och målar pappersloppor så klart! Fick idén av kusin Magnus med sonen Zack som just varit på besök och Zack hade med sin pappersloppa så här har det både hoppats, sjungits och en massa annat kul.

De hade nästan inte hunnit åka innan vår dotter Moa ville göra sin egen loppa. Jag har gjort massor av loppor i unga år men färdigheten var långt ifrån färsk så jag fick googla mig till instruktionerna.

Vill du skapa din egen loppa kan jag därför varmt rekommendera SVT's Sagoträdet och
"Pyssla med Ebba" eller lätta instruktioner på Wikipedian.

Lycka till!

1 kommentar:

  1. Hej! Vilken fin blogg du har!

    Min son kommer hem med loppor ibland, men det här var ju ett jättte bra tips, nu kanske jag kan överraska honom!

    SvaraRadera