7.2.10

Spa in på knuten...

Har helt ovetande levt vägg i vägg med ett underbart litet SPA här i Vessigebro i flera år! Av en slump snubblade jag över en liten söt folder och dröm om min förvåning, det är precis det jag behöver och har sökt efter. Stilla Rum SPA är ett litet spa på landet mellan Falkenberg och Ullared. Här bjuds på lugn och ro i lantlig miljö. Det är ett litet hus på landet med anor från 1800-talet. En annorlunda miljö att finna lignet i med den Halländska naturen inpå knutarna. Om jag bara hade vetat, skulle jag ha bokat för länge sedan!
Bokningar är exklusiva, man är helt ensam i huset och inga andra är inbokade under spa vistesen. Behandlingarna är inspirerade från ayorveda och de östländska filosoferna. Bara att koppla av och njuta! Katharina Tolversson som driver "Stilla Rum" har en rad olika charmiga spa paket.

Mig lockar spa "Romantisk weekend" i bröllopssviten med valfri 50-70 minuters behandling (Hur låter Aroma Lyx - som börjar med välgörande ört- och algobad följt av avslappnande helkroppsmassage med varm olja och avslutas med ansiktsmassage...). Men det finns en uppsjö av undebara behandlingar så som Stone-behandling, Aroma, Alyanga lyx mm.
Badrock och tofflor ingår och på kvällen kan man avnjuta en trerätters middag följd av en överraskning på rummet, undrar just vad det är? Morgonen efter får man avnjuta frukost på sängen eller, om man hellre vill serverad i det lantliga köket. Pris: 1995 kr/person! Som hittat!!!!

Jag och Leif ska gifta oss när höftleder och allt är på bana men vi pratade om det här i kväll och vi tror inte att vi kan vänta. En helg hos Katharina, månne det vara för brudpar men vi behöver den redan i vår, en spa helg bara för oss två!
Stilla Rum hittar ni på Glassbacka 110. 310 58 Vessigebro.
Tel. 0346-220 02 eller mobil: 0768-025279.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar